
Gratulacje dla Julki Nadolnej!
Uwaga! Uwaga! Julia Nadolna z 6a razem z partnerem Gabrielem Starczewskim uzyskali tytuł vice Mistrzów Województwa Kujawsko- Pomorskiego w Tańcu Towarzyskim. Gratulujemy!
W internecie natknęłam się na przesłanki, mówiące, że podczas pierwszych 15 lat życia, w przeciętnej rodzinie, dziecko słyszy 150 tysięcy razy komunikaty, które je blokują, np.: Przestań. Tak nie można. Nie rób tak. Nie hałasuj. Nie wtrącaj się.
Skłoniło mnie to do zastanowienia się, ile razy dziecko słyszy: Robisz to bardzo dobrze. Jesteś wspaniały. Super. Jestem z ciebie dumna/y. Cieszę się, że to zrobiłeś/aś. Powiedz, co myślisz.
Niestety, często odruchowo pojawiają się u nas komunikaty negatywne, podsycone emocjami, bo np. denerwujemy się, że dziecko robi coś, czego z NASZEJ perspektywy „nie powinno”, narzucamy SOBIE PRESJĘ czasu czy perfekcji wykonania zadania, żyjemy w PRZEKONANIU, że ktoś inny oceni negatywnie nasze dziecko, przez jego aktualne zachowanie.
Zapominamy o jednym. To pochwała jest zawsze bardziej skuteczna w modelowaniu zachowań.
Wzmacnianie pozytywne to zapewnienie dziecku przyjemnych doznań, nagród, w odpowiedzi na jego zachowanie. To przyjemne wydarzenie będące jego konsekwencją, np. czas spędzony z dorosłym. To NIE tylko rzeczy materialne! Dla dziecka często dużo bardziej wartościowe jest miłe słowo, gest, przywilej, wspólne zagranie w gry.
Pozytywne wzmacnianie jest lepsze, bo:
• Buduje w dziecku poczucie własnej wartości,
• wiarę we własne siły i możliwości,
• poczucie bezpieczeństwa.
• Dodaje motywacji.
• Uczy dążenia do celu.
• Zachęca do podejmowania nowych wyzwań.
• Wzmacnia więzi z dorosłymi.
Doceniajmy.
Pani Ola
Uwaga! Uwaga! Julia Nadolna z 6a razem z partnerem Gabrielem Starczewskim uzyskali tytuł vice Mistrzów Województwa Kujawsko- Pomorskiego w Tańcu Towarzyskim. Gratulujemy!
Uwaga! Uwaga! Mamy to! Ale serca nam się cieszą! Pani Danka Łacheta zajęła 1 miejsce w Plebiscycie Edukacyjnym na Nauczyciela Roku w klasach 4-8! […]
Uczniowie klas 7a, 8a i 8b na lekcji chemii wykonywali doświadczenia laboratoryjne. Zajmowaliśmy się rozdzielaniem różnych mieszanin, była zabawa z odczynnikiem pH i roztworami […]
„Zrównoważona tolerancja jest zalążkiem wolności i harmonii.” (Francis Castel)
Baczność! Do hymnu! Film