Aktualności

Powrót

Walentynki i przyjaźń

15 Luty 2021

Dzisiaj mamy dla Was kilka zdjęć z Walentynek – od klasy 2a i 3b!
W klasie 3b dzieci świętowały, ozdabiając kubeczki techniką decoupage i łącząc zabawę walentynkową z karnawałem. Super dzień!
Przy okazji… Pochylmy się nad relacjami i przyjaźnią! Bo w Walentynki przekazujemy dobrą energię tym, których lubimy. Przecież są dla nas bardzo ważni!
Dla przyjaźni w wieku przedszkolnym znaczenie mają: wspólna zabawa w udawanie, podzielanie i przeżywanie emocji, porozumiewanie się; przyjaźń dzieci w tym wieku wymaga rozumienia fałszywych przekonań i różnic między kłamstwem a pomyłką. W tym okresie może pojawić się Wymyślony przyjaciel- pojawia się, gdy dziecko jest samotne, brak mu towarzysza zabaw, potrzebuje wsparcia, którego nie otrzymuje w rzeczywistości. Kiedy coś takiego spotka Twoje dziecko- nie krytykuj, nie komentuj „wybujałej wyobraźni”, ale zapytaj, czego potrzebuje i bądź z nim.
W wieku szkolnym przyjaźń charakteryzowana jest jako związek oparty na wspólnocie zainteresowań, wzajemności, podobieństwie poglądów i gustów; dzieci koncentrują się na tym, co przyjaciele powinni dla siebie robić (lojalność staje się ważna później), a od ok. 11 roku nabierają znaczenia bliskość psychiczna, dzielenie się myślami i odczuciami, wsparcie.
Dla adolescentów natomiast grupa rówieśnicza pełni funkcję zaspokajania potrzeby przynależności, bezpieczeństwa, wrażeń, budowania poczucia własnej wartości, dostarcza wzorów postępowania, informacji o preferowanych wartościach, jest źródłem kar i nagród zewnętrznych. Ale adolescenci mają też potrzebę, by pobyć sami! Jest to dla nich czas na autoanalizę i aktywność własną: uczenie się, myślenie, wprowadzanie innowacji, twórczość artystyczną, pogłębianie wiary religijnej, osiąganie spokoju wewnętrznego i relaksowane się.


Search here