Science programming and computing
Zajęcia Science programming and computing, na których dzieci uczą się kodowania i programowania bawiąc się z różnymi robotami. Dziś Matata Lab Robot.
Rodzicu! Pozwól swojemu dziecku poeksperymentować. Niech poszuka najskuteczniejszej drogi na przyswajanie wiedzy, odpowiedniej dla niego samego. 🙂
O czym mowa? 🙂 Dla Wielu z Nas, dorosłych, trudne do pogodzenia się jest obserwowanie dziecka, które „zamiast czytać notatki do sprawdzianu to kręci się po pokoju”. Kilkukrotnie już zapukali do drzwi mojego gabinetu przestraszeni rodzice z pytaniem: „Pani Olu! Co robić?!”. Moja odpowiedź w większości będzie jednakowa – pozwolić kręcić się po pokoju. 🙂
Temat uczenia się jest obszarem rozległym. Dzisiaj, w dużym skrócie, przybliżę jedną rzecz.
W najprostszym podziale istnieją 3 podstawowe style uczenia się: wzrokowy, słuchowy i ruchowy.
1️⃣ Wzrokowcy najlepiej korzystają z materiału odbieranego właśnie wzrokiem. Używają kolorowych zakreślaczy, rysują schematy, tworzą tabele, grafiki, rysują na kartkach zeszytów i potrafią przypomnieć sobie, jak wyglądała strona w zeszycie, z której uczyli się danego materiału.
2️⃣ Słuchowcy są świetni w zapamiętywaniu rzeczy, które usłyszą, dlatego często mówią do siebie podczas nauki, lubią audiobooki, ciekawe przedstawienie materiału na filmiku, świetnie odnajdują się w dyskusjach, burzach mózgów, a nawet sami układają piosenki czy rymowanki z listy słówek do zapamiętania.
3️⃣ Kinestetycy zaś, czyli grupa trzecia, korzystają z ruchu. Demonstrują pojęcia za pomocą min, ruchów, gestów. Wyklaskują, tupią, tańczą, chodzą i skaczą po pokoju. Rozkładają sobie karteczki ze słówkami po całym mieszkaniu. I to zupełnie normalne 🙂
Często jesteśmy przyzwyczajeni do schematu, że uczymy się tylko wtedy, kiedy siedzimy przy biurku pochyleni nad książką czy zeszytem. To, że nasze dziecko rusza się, śpiewa lub rysuje w trakcie przyswajania wiedzy nie zawsze świadczy o tym, że nie przygotowuje się do lekcji czy sprawdzianu. Bardzo łatwo możemy sprawdzić, czy dziecko zapytane o coś podczas wykonywania tych czynności, wie co odpowiedzieć. Wie o czym jest mowa na lekcji, potrafi przytoczyć fabułę w wysłuchiwanym audiobooku, orientuje się w liście słówek, których powinno się nauczyć. Sprawdźmy, jaka forma pasuje naszym dzieciom najbardziej. Zachęcajmy do eksplorowania. Do korzystania z quizów, fiszek, zabaw ruchowych, rymowanek, rysunków itp. Zaufajmy im, sobie i procesowi, który nie musi być żmudny i nudny. 🙂
Pani Ola
Zajęcia Science programming and computing, na których dzieci uczą się kodowania i programowania bawiąc się z różnymi robotami. Dziś Matata Lab Robot.
Uwaga! Uwaga! Klasa 4a zbiera żołędzie dla zwierząt z bydgoskiego zoo! Dołączcie do naszej akcji i pomóżcie nam zebrać jak najwięcej żołędzi! Przynieście […]
Dzisiaj klasa 1a miała niezwykłe warsztaty poświęcone kulturze australijskiej! Dzieci miały okazję śpiewać piosenkę, malować piękne prace oraz oglądać interesujący film […]
Kochani! W obliczu tragicznych wrześniowych wydarzeń 12 rodzin ze Ścinawicy w powiecie kłodzkim straciło dobytek wskutek powodzi. Sokratesiaki postanowiły pomóc przybliżyć Im powrót […]
Takie przygody tylko w Sokratesie!!! Uczniowie klasy 4a i 4b mają niedosyt siebie, nawet po wycieczkach i postanowili wspólnie spędzić czas wraz z wychowawcami w trakcie seansu […]
Wyjątkowa energia zeszłorocznej klasy 6a w trakcie zajęć ze stopniowania przymiotników z równie wyjątkowo energetyczną Panią Hazal! Zapraszamy do obejrzenia filmu na naszej stronie!